onsdag 7 september 2011

Grön/guld layering

Okej, jag har lite problem med att bestämma mig för om jag ska skriva helt på engelska eller om jag ska skriva på svenska med en engelsk översättning på slutet. Jag tror dock att jag nu har bestämt mig för det senare alternativet, får väl se hur många gånger jag väljer att ändra mig. ;-)

Då jag fortfarande har lacket jag senast bloggade om på naglarna tänkte jag dela med mig av en layering jag gjorde i somras med lacken: Depend nr 191 (mörkgrönt lack med skimmer), Viva la Diva nr 63 (pastellgrönt lack med skimmer) och China Glaze Midnight Kiss (guldfärgat glitter-/skimmer-lack).

Jag gillar verkligen layering eftersom jag ofta vill förändra färgen på mina naglar utan att använda aceton allt för ofta brukar det sluta med att jag bara tar ett annat lack ovanpå det jag redan har. Denna slutprodukten är en konsekvens av detta.

Jag började med det mörkgröna från Depend i botten och lade ett lager av det ljusgröna från Viva la Diva över. Någon vecka senare blev jag less på mina naglar och lacket så jag drog ett lager guldglitter över. Alltså totalt 3 lager med nagellack.

Slutresultatet

Jag blev väldigt förvånad över resultatet! Av alla layerings som jag någonsin gjort ligger detta väldigt högt på listan, jag älskar det! Jag trodde guldglittret skulle ta över helt och inte låta något av det gröna synas. Resultatet blev som en kameleont, en färg som ständigt förändras från mörkt grönt till guldglittrigt. Jag tror att det lyckade resultatet beror mycket på att alla lacken var skimmerlack vilket verkligen hjälper till att lyfta fram färgerna när ljuset/skugga faller på.

Translation:
One of the many layering manis I did this summer, mainly because I quickly got bored with my nail polish. This is a layering on three nail polishes: Depend nr 191 (dark green polish with shimmer), Viva la Diva nr 63 (pastel green polish with shimmer) and China Glaze Midnight Kiss (gold colored glitter/skimmer polish). I was so surprised by the end result, I absolutely love the result!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...