onsdag 21 september 2011

Pieces Ash Purple

Jag hade egentligen tänkt göra och visa en layering men när jag började måla botten-lacket blev jag så fascinerad och förvånad att jag var tvungen att ge det lite beröm först.

Lacket jag pratar om är ett nagellack från Pieces som jag köpte i våras och jag tror inte jag har provat det förrän nu (!). Färgen heter Ash Purple och är ett mörkt, lite grå-lila-plommon-färgat jelly-lack men en underbar formula. Formulan är ganska tunn och man kan stryka många varv innan det torkar, så vill man kan man måla det tunt, som jag gjorde på de två första lagren innan jag ledsnade och tog ett tredje lite tjockare lager.
Jag misstänker att på grund av att formulan är så tunn ser den väldigt ljus ut i flaskan men 3 lager på fingrarna gör att lacket ser riktigt mörkt ut, nästan lite mörkbrunt lila.

3 lager

 Jag gillar detta nagellack skarpt! Jag gillar lack som är lite tunna och som man både kan ha lite ljusare med tunna lager samt lite mörkare med tjocka lager.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...