måndag 31 oktober 2011

H&M Taupe

Måndag igen, och vad passar inte bättre än en beige måndag? Detta lack har dock blivit en favorit!

Taupe från H&M är ett grå-/beiget-färgat kräm-nagellack som är lätt att måla på och har normal torktid. Jag blev sjukt förvånad över hur täckande lacket var, efter ett lager var det helt opakt och det fanns ingen antydan till VNL. Till en början då jag skulle måla på det andra lagret fasade jag att det skulle kännas som att måla med Tipex, men det var ingen fara. Det rann ut fint och torkade väldigt blankt.
Jag måste säga att jag tyckte det blev en stor skillnad mellan ett lager och två lager på färgen. Ett lager var mer beige medan två lager mer gick åt grått.

Två lager Taupe

En fin beige-färg som inte blandar sig med hudfärgen utan har sin egen ton. Jag som tidigare inte varit någon större fan av beige-färgade nagellack är väldigt förvånad över att jag blev så förtjust i detta. Det måste vara den grå/bruna tonen i lacket som får mig att fastna.

Betyg: 4/5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...