måndag 6 februari 2012

Depend nr 244

Måndag, då krävs det ett uppiggande nagellack och här kommer ett sådant lack!


Nr 244 från Depend är ett korall-neon-orange-rosa nagellack, den är väldig svår att beskriva men det där var i alla fall ett försök till att beskriva den. Det är en väldigt vacker och ovanlig färg, jag tror inte jag har sett något liknande. Det som liknar detta lack mest är NYC Times Square Tangerine Creme, men då är lacket från Depend mer pastell:ig och rosa, NYC-lacket är mer orange. Nu när jag tänker efter så är Coral från H&M väldigt lik i färgen men väldigt olika i formulan: Coral är ett tjockare kräm-lack medan nr 244 är ett lätt jelly-liknande nagellack. Två lager torkar väldigt snabbt men man kan ana viss VNL.

 Två lager nagellack

Det blir kanske tråkigt i längden att höra att, nästan, alla lack jag köper och äger är lack som i mina ögon får högt betyg. Men, jag gillar nästan alla lack jag har köpt! Detta är då inget undantag, det levde upp till alla mina förväntningar som jag hade när jag köpte lacken och levererade inga överraskningar.
En mycket fin färg som håller sig fin på nageln länge och som täcker perfekt på två lager.

Betyg: 5/5





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...