fredag 24 februari 2012

Kicks Lady Blue

Happy Friday!

Åh, detta lack har ju fått stå på mitt skrivbord, oprovat, alldeles för länge. Den snenaste månaden har jag skaffat fler blåa lack än antalet jag ägde innan.. Så jag gjorde mig själv lite less på blåa lack, men detta lack gjorde mig intresserad av blåa lack igen!

Lady Blue från Kicks är ett blått skimmer-nagellack med en antydan till duokroma egenskaper. Jag skriver antydan eftersom det var väldigt svårt att fånga skiftningarna till lila på bild, i flaskan ser man det ganska tydligt men väldigt svårt att se det när lacket kommit på naglarna. Formulan är skir och jag valde att lägga tre lager, men annars lätt att måla på. Bra torktid också.

Tre lager Lady Blue

Eftersom den duokroma skiftningen knappt ville visa sig är detta lack inte vidare speciellt i mina ögon, jag skulle lika gärna kunna ha Mavala Deep Blue på naglara..

Betyg: 3/5




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...