torsdag 2 februari 2012

MaxFactor Dazzling Blue

Oj, vilket härligt nagellack!
Flaskan är i och för sig rätt liten och därmed dyr, men på det stora hela är det värt det. Korken är rätt liten men ändå trevlig att hålla i, pensel är också liten men helt underbar att måla med och formulan är lätt att få ut (trots diverse kala fläckar).

Detta är det första lacket från MaxFactor jag testar, och det var färgen Dazzling Blue som fångade mitt intresse direkt jag kom in på Ica Maxi. Dazzling Blue är ett ljusblått dukromt nagellack som skiftar mest grönt men även lite rosa. Lacket torkar snabbt och är opakt efter två lager, men jag anade liiite VNL så det blev ett tredje för att vara på den säkra sidan.

Tre lager Dazzling Blue

Jag verkar inte kunna få nog av turkos/blåa nagellack! Jag tycker inte riktigt att detta lack är blått, det är mer turkost och påminner en hel del om Depend nr 247 och MNY nr 657. Detta lack hade inte bara en mycket fin färg utan den hade även en lite tvist (det duokroma) vilket gör mig ännu mer förtjust.

Betyg: 4/5






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...