måndag 5 mars 2012

Depend nr 86

För att vara måndag känns detta kunna bli en underbar dag. Solen skiner, det är inte fasligt kallt ute och jag har ett nagellack som överraskade att visa. Sen att vi i området är utan vatten på grund av en läcka, det är en annan femma.. Härliga måndag!


Nr 86 från Depend är ett lack jag köpte förra våren och som jag inte använt eller testat sen dess. Jag måste faktiskt medge att det är mycket finare än vad jag kom i håg. Det är ett ljus-rosa nagellack med guld(ibland tendens till grönt)-skimmer, det ser nästan duokromt. Men tyvärr ser nagellacket mer beige-färgat ut än rosa... Det är ganska skirt men räcker ändå på två lager, man kan ana viss VNL men inget som man inte lever med dock. Torkar snabbt och bra.

Två lager nagellack


Från början, innan jag hade fått lacket på naglarna, hade jag tänkt totalt-såga detta. Jag var så besviken när jag precis hade köpt det, jag tyckte det bara var ett konstigt rosa lack som skimrade konstigt grönt. Och att det knappt hade gjort sig förtjänt av en 1:a. Men nu när jag testar det igen kan jag verkligen inte stödja min första bild av nr 86. Fin diskret rosa med en rolig twist (guld-skimret) som tenderar ta över ibland men det kan jag leva med. 

Betyg: 3/5

Åh.. Bilderna gör inte alls lackets rosa färg rättvisa! På bilderna ser lacket mest beiget ut, men det är faktiskt mer rosa än beiget!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...