söndag 17 juni 2012

Söndagsenkät

Nailtastic har gjort en enkät för denna söndag, ett superroligt initiativ som jag bara var tvungen att haka på!

Hur länge har du varit en nagelnörd?
Min nagellack-intresse har funnits ända sen jag började sminka mig, men "spårade" väl ur på riktigt under 2010 och kan kalla mig nörd sedan dess.

Hur många nagellack har du i din samling?
Har enligt bloggen swatchat 122 lack, men jag har fler i min samling så närmare 150+ finns i min ägo.

Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?
Då skulle det bli China Glaze, jag äger visserligen inte så många just nu, men i varje kollektion de släpper finns det många lack som jag verkligen vill ha.

Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad?
Just nu är det inte så mycket, har initierat ett mindre köpstopp nu under sommaren, men annars kring 50-200 kronor.

Dyraste lacket/lacken i din samling?
China Glaze Midnight Kiss. Har inte så många dyra lack i min samling, jag tenderar att söka fina lack som även är billiga. Men jag äger en hel del Mavala-lack vilket blir rätt dyra per ml.

Vilka är dina lemmings just nu?
Åh många om jag tänker efter, men främst Maxfactor Fantasy Fire och Kicks Evening at Chateau Marmont

Favoritfinish?
Holo och matt är nyfunna kärlekar, men även duokromt/multikromt är en finish jag verkligen älskar. Ser jag en nagellacksrea är det duokromt jag söker i första hand.

Finish du bara inte klarar av?
Vet inte om jag har någon finish som jag verkligen inte klarar av, men ett ljust frostat lack har jag svårt för. Samt ljusa "hud-färgade" lack, oavsett finish, är sällan sådana som jag gillar.

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?
Glasnagelfil, myrrolja och handkräm (just nu från Bioterm och Neutrogena - Norway Formula).

Vilket lack pryder dina naglar just nu?
Depend nr 2030, kommer inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...